Pasaulio medis

Idėjos autorė, režisierė ir choreografė Birutė Banevičiūtė

Interaktyvus judesio spektaklis 6-18 mėn. kūdikiams

Trukmė – 40 min.

 

Mažoji salė

Premjera – 2024 04 26

04

/05

šeštadienis

10:00

04

/05

šeštadienis

12:00

12

/05

sekmadienis

11:00

12

/05

sekmadienis

13:00

Bilietai perkami ir kūdikiams

Prašome atkreipti dėmesį, kad spektaklis skirtas 6-18 mėn. kūdikiams

Kūrybinė grupė

Idėjos autorė, režisierė ir choreografė – Birutė Banevičiūtė

Scenografė ir kostiumų dailininkė – Medilė Šiaulytytė

Muzikos autorius – Augustinas Ališauskas

Choreografės asistentė – Giedrė Subotinaitė

Režisierės padėjėja – Gelena Ivaškevič

Pasaulio medis Pasaulio medis Pasaulio medis Pasaulio medis Pasaulio medis Pasaulio medis

Choreografės Birutės Banevičiūtės „Pasaulio medis“ – sensoriškai draugiškas judesio spektaklis mažyliams, suteiksiantis jiems laisvės kartu su aktoriais tyrinėti judesius, kūno kalbą, scenoje esančius objektus. Spalvą ir formą keičiantys aktorių kostiumai bei scenografijos detalės spektaklyje kūdikius skatina judėti ir patirti atradimo džiaugsmą. O suaugusiems – tai neeilinė galimybė savo mažylius išvysti visai kitokioje – nekasdieniškoje, meninėje aplinkoje, kuri žadina vaikų vaizduotę, ugdo kūrybiškumą. Spektaklis be žodžių, tad judesiai čia tampa universalia kalba.

 

O gal manote, kad kūdikiams teatro nereikia, nes jie nieko nesupranta? B. Banevičiūtė siūlo atidžiau pažvelgti į mažylių suvokimo ir raiškos galimybes, atsisakyti stereotipinių nuostatų, ragina keisti požiūrį į visuomenės jauniausius.

 

Spektaklio dramaturgiją B. Banevičiūtė konstruoja pagal bendrą aktorių ir vaikų-žiūrovų veiksmą, o spektaklio idėja remiasi daugelio tautų mitologijoje aptinkamu pasaulio medžio vaizdiniu, kurio šaknys reprezentuoja praeitį ir požeminį pasaulį, kamienas – dabartį ir žemiškąjį būvį, o šakos – ateitį ir dangų. Lietuvių mitologijoje medžio apačioje gyvena žalčiai, ties kamienu – žmonės ir bitės, o šakose – paukščiai. Scenoje spektaklio metu abstrakčius įvairių formų ir faktūrų objektus aktoriai kūrybiškai transformuoja į mitologinius pasaulio medžio atributus, palikdami mažyliams erdvės patiems interpretuoti siūlomas idėjas.

 

„Nėra vieno teisingo atsakymo, ką kūdikiai turėtų suprasti ir kaip reaguoti spektaklio metu, visos jų reakcijos yra tinkamos ir priimtinos, tad mamos ir tėčiai gali atsipalaiduoti ir nesijaudinti, jei jų vaikutis daro kažką kitaip nei šalia esantieji“, – siūlo choreografė. B. Banevičiūtės teigimu, menas ir yra ypatingas tuo, jog leidžia žiūrovams mąstyti savaip, jausti savaip ir tuo džiaugtis.

 

Draugiškas spektaklis – tinka vaikams su padidintu sensoriniu jautrumu ir negalia.

Be žodžių – tinkamas kitakalbiams.

Nepamirškite – įeinant į spektaklio erdvę būtina nusiauti batus.

 

///

 

Birutė Banevičiūtė – choreografė, režisierė, pedagogė, kaip šokio teatro „Dansema“ meno vadovė kūrybinę veiklą pradėjo 1993 m. Nuo 2007-ųjų kuria spektaklius vaikams, yra žinoma, kaip pirmoji Lietuvoje sukūrusi šokio spektaklį kūdikiams („Mozaika“). Per pastaruosius 15 m. spektaklius vaikams kūrė ne tik šokio, bet ir dramos; lėlių teatrams Lietuvoje ir užsienyje. Pastatymais mažyliai džiaugiasi Ukrainoje, Vokietijoje, Turkijoje. „Dansemoje“ sukurti spektakliai apkeliavo 30 šalių – nuo JAV iki Japonijos, nuo Norvegijos iki Jungtinių Arabų Emyratų. Stato ir spektaklius vaikams su negalia, veda šokio laboratorijas, pagal jos pačios moksliškai pagrįstą metodiką pirmąsias šokio patirtis įgyja 8-14 mėnesių kūdikiai. Menininkės veikla įvertinta daugeliu apdovanojimų, 2022 m. įteikta Vyriausybės kultūros ir meno premija.

 

Spektaklyje vaidina:

Edita Gončarova, Jelena Ragimova, Božena Aleksandrovič, Maksim Tuchvatulin, Aleksandr Kanajev, Telman Ragimov

 

Lauros Vansevičienės nuotraukos

 

 

Pasaulio medis Pasaulio medis Pasaulio medis

Vladimir Gurfinkel

skaityti

Vladimir Gurfinkel

skaityti

Vladimir Gurfinkel

skaityti


grįžti atgal